Fumatul creste riscul de hemoragii cerebrale la persoanele cu antecedente familiale

Fumatorii ale caror rude au suferit un atac vascular cerebral de tip hemoragic sunt de 6 ori mai predispusi sa dezvolte aceeasi tulburare, comparativ cu persoanele care nu prezinta acest factor de risc in antecedentele familiale, potrivit unui studiu recent.

Acest tip de atac cerebral care este cunoscut sub denumirea de "hemoragie subarahnoidiana anevrismala" - in esenta, este vorba despre o rupere a unui vas de sange la nivelul creierului - are un caracter familial, dupa cum noteaza Dr. Daniel Woo impreuna cu alti cercetatori in jurnalul medical "Neurology", acestia dorind sa descopere daca fumatul potenteaza caracterul ereditar al acestei tulburari.

Studiul lor, initiat de National Institute of Neurological Disorders and Stroke, a comparat 339 subiecti cu hemoragie subarahnoidiana anevrismala cu 1016 subiecti din grupul de "control", care nu prezentau aceasta tulburare, cele 2 grupuri fiind corelate dupa factori precum varsta, rasa si sex.

Comparativ cu nefumatorii, fumatorii au inregistrat un risc de peste 3 ori mai ridicat de hemoragie subarahnoidiana anevrismala.Riscul inregistrat de fumatorii fara un istoric familial in acest sens era de 2,5 ori mai mare, pe cand in momentul in care fumatului i s-au alaturat si antecedente familiale de atac vascular cerebral hemoragic, riscul de a dezvolta o afectiune similara a crescut de peste 6 ori, conform descoperirilor realizate de Woo si de colaboratorii acestuia, de la University of Cincinnati College of Medicine, Ohio.

Acestia nu au observat, insa, acelasi tip de consecinte si la persoanele cu un istoric familial de hemoragie subarahnoidiana anevrismala dar care au renuntat la fumat in trecut "ceea ce sugereaza faptul ca riscul rezultat din interactiunea acestor 2 factori poate fi diminuat prin renuntarea la fumat".

Ei au mai subliniat faptul ca hemoragia subarahnoidiana anevrismala produce moartea 35-40 procente din bolnavii diagnosticati cu acest tip de suferinta cerebrala, speranta cercetatorilor constand in aceea ca noile informatii vor incuraja fumatorii sa renunte la acest obicei, in mod deosebit pe cei care prezinta un istoric familial in ceea ce priveste acest tip de afectiuni.

Adaugata in: Jan 12, 2009 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 391

Stiri medicale recente

Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)
Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...

Citeste stirea completa »


Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...

Citeste stirea completa »


Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...

Citeste stirea completa »


O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...

Citeste stirea completa »


Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...

Citeste stirea completa »