Nivelurile de vitamina D, relationate cu rata de supravietuire a pacientilor cu cancer colorectal
Pacientii diagnosticati cu cancer colorectal care au prezentat niveluri serice crescute de vitamina D anterior diagnosticarii, prezinta o susceptibilitate de moarte mai scazuta in perioada imediat urmatoare, comparativ cu cei la care s-a inregistrat un deficit sangvin de vitamina D, dupa cum au raportat oamenii de stiinta.
"Cu toate ca descoperirile noastre sunt premature si necesita cercetari ulterioare amanuntite", a afirmat pentru Reuters Health conducatorul acestui studiu, dr. Kimmie Ng, "acestea potenteaza posibilitatea unui beneficiu terapeutic al administrarii de vitamina D in tratamentul cancerului colorectal".
Cercetarile anterioare au evidentiat faptul ca nivelurile ridicate de vitamina D reduc riscul de a dezvolta cancer de colon sau rectal cu pana la 50 procente dar efectele ulterioare nu au fost identificate.
Pentru investigatii, Ng de la Dana-Farber Cancer Institute din Boston, impreuna cu colegii sai au reanalizat datele a 304 pacienti implicati intr-un studiu medical de amploare. Toti subiectii au fost diagnosticati cu cancer colorectal in perioada anilor 1991-2002 si li s-au prelevat probe de sange cu cel putin 2 ani anterior momentului diagnosticarii cancerului.
Oamenii de stiinta au urmarit evolutia acestor pacienti pana cand au murit sau pana in anul 2005. In aceasta perioada 123 pacienti au decedat, dintre care 96 au prezentat drept cauza a mortii un cancer colonic sau rectal.
Rezultatele au reliefat faptul ca subiectii cu nivelurile cele mai ridicate de vitamina D au prezentat cu 48 procente mai putine sanse de deces (de orice cauza, inclusiv de cancer colorectal) comparativ cu cei al caror organism a inregistrat un nivel deficitar de vitamina D. Mortalitatea provocata de cancer de colon in mod exclusiv, a fost mai scazuta cu 39 procente la aceasta categorie, au mai descoperit oamenii de stiinta.
Avand in vedere aceste descoperiri, Ng a concluzionat ca "vitamina D ar trebui studiata si pe viitor in raport cu cancerul colorectal, studiu ce ar putea fi inclus si in contextul unui trial clinic".
Adaugata in: Jul 14, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 447
Stiri medicale recente
Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...
Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...
Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...
O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...
Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...