Efectele consumului excesiv de alcool difera la barbati si femei

Consumul masiv de bauturi alcoolice are efecte semnificativ diferite asupra riscului de infarct miocardic sau atac vascular cerebral la barbati si femei, potrivit unui studiu desfasurat in Japonia.

Rezultatele sugereaza faptul ca "o anumita cantitate de alcool poate fi benefica asupra organismului unui barbat pe cand asupra unei femei poate avea efecte nocive", dupa cum a spus intr-o declaratie dr. Hiroyasu Iso de la Universitatea din Osaka.

In acest studiu, barbatii care consumau bauturi alcoolice in cantitati ridicate, minim 46 grame de alcool pe zi (echivalentul a 4 sau mai multe bauturi alcoolice standard) au inregistrat un risc mai scazut de a muri in urma unei afectiuni cardiace comparativ cu cei care nu consuma bauturi alcoolice. La femei, in schimb, consumul acestei cantitati de alcool a crescut susceptibilitatea acestora de a muri printr-o suferinta cardiaca, in mod substantial.

La ambele sexe, in orice caz, consumul redus pana la moderat (pana la 3 bauturi pe zi) pare sa reduca mortalitatea de cauza cardiaca , potrivit raportului publicat online in numarul din data de 10 iulie a jurnalului Stroke.

Pentru cercetarea posibilelor diferente legate de efectul consumului de alcool, care ar putea fi conectate cu sexul subiectului, Iso si colegii sai au analizat stilul de viata si starea de sanatate a 34.776 barbati si 48.906 femei pe care i-au urmarit pe o perioada medie de 14 ani.

La barbati, consumul excesiv de alcool, raportat la cei care nu consuma a crescut rata de mortalitate in urma oricarui tip de atac cerebral cu pana la 48 procente,riscul de atac hemoragic cu pana la 67 procente iar atacul ischemic, cel cauzat de blocarea unui vas de sange insarcinat cu irigarea unei zone a creierului, a fost crescut cu pana la 35 procente dar a redus riscul de moarte de cauza cardiaca cu pana la 19 procente.

Consumul redus pana la moderat a scazut riscul de moarte de origine cardiovasculara cu pana la 12 procente.

La femei, consumul masiv de bauturi alcoolice a crescut riscul de mortalitate indusa de orice tip de atac cercebral cu pana la 92 procente, de atac hemoragic pana la 61 procente, atac ischemic pana la 143 procente si de boala cardiaca pana la 310 procente. Consumul slab pana la moderat a redus mortalitatea de origine cardiovasculara cu pana la 25 procente.

Adaugata in: Jul 11, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 151

Stiri medicale recente

Inhalarea unui zahar ajuta la curatarea plamanilor in fibroza chistica (Jul 25, 2008)
Inhalarea unui zahar numit mannitol imbunatateste functionalitatea pulmonara la pacientii cu fibroza chistica, o maladie genetica severa caracterizata prin prezenta unor secretii mucoase atat cu localizare pulmonara cat si la nivelul altor organe, potrivit unui raport...

Citeste stirea completa »


Depresia e conectata cu primul atac cerebral la persoanele in varsta (Jul 24, 2008)
Rezultatele unui studiu publicat in cel mai recent numar al revistei Stroke sugereaza existenta unei asocieri intre depresie si un risc ridicat de a inregistra un atac cerebral la persoanele in varsta. "A fost deja mentionat faptul ca depresia succede un atac cerebral...

Citeste stirea completa »


Medicatia anti-HIV poate juca un rol profilactic la barbatii incadrati in categoria de risc inalt (Jul 23, 2008)
Cercetatorii din Africa de Sud si din alte zone investigheaza ipoteza conform careia administrarea zilnica de medicamente folosite in tratarea sindromului de imunodeficienta dobandita (SIDA) ar putea preveni infectia cu HIV in randul barbatilor cu risc crescut-bisexuali...

Citeste stirea completa »


Genele interactioneaza cu hormonii producand deteriorarea gandirii (Jul 23, 2008)
O variatie a unei gene numita apolipoproteina E (APOE) influenteaza modul in care hormonul relationat la stress, cortizolul, influenteaza gandirea sau abilitatile “cognitive” la adultii in varsta, potrivit unui raport publicat in American Journal of Psychiatry. In mod...

Citeste stirea completa »


Deteriorarea capacitatii de memorare afecteaza auzul (Jul 22, 2008)
Descoperirile unui studiu recent sugereaza faptul ca si o pierdere redusa a memoriei afecteaza consecutiv auzul prin deteriorarea "functiei auditive centrale". Cand functia auditiva centrala este afectata, pacientii de confrunta cu dificultati auditive in momentul in...

Citeste stirea completa »