Administrarea prenatala de vitamina D, conectata cu sanatatea dentara a copilului

Prin mentinerea de niveluri adecvate de vitamina D pe perioada sarcinii, mamele isi pot proteja copiii impotriva afectarilor dentare precoce, in copilarie, potrivit unui studiu raportat vineri la intalnirea International Association for Dental Research de la Toronto, Canada.

Dr. Robert Schroth de la Universitatea Manitoba a raportat faptul ca mamele ai caror copii au dezvoltat carii la o varsta mica, au inregistrat niveluri semnificativ scazute de vitamina D in timpul sarcinii comparativ cu mamele ai caror copii nu au suferit de carii dentare precoce.

Echipa de cercetatori a inclus in studiu 206 femei in al 2-lea trimestru de sarcina, "acesta fiind momentul in care dentitia primara se formeaza si se calcifica", a explicat Schroth intr-un comentariu acordat pentru Reuters Health. Ei au masurat nivelurile de vitamina D din sangele femeilor in momentul in care acestea au fost recrutate pentru acest studiu si le-au analizat evolutia pana cand copiii lor au implinit varsta de 1 an.

Doar 21 de femei (10,5 procente) au avut niveluri adecvate de vitamina D. Nivelul mediu de vitamina D al participantelor la acest studiu a inregistrat o valoare considerata aproximativ jumatate fata de valoarea adecvata, au aflat cercetatorii.

In randul celor 135 de sugari investigati de echipa, aproape 22 procente aveau defecte observabile ale smaltului iar 34 procente au prezentat o degradare timpurie in copilarie a dintelui.

Mamele ai caror copii au prezentat afectare a dentitiei primare au inregistrat in medie valori serice mai scazute de vitamina D, comparativ cu mamele ai caror copii nu au prezentat afectare a smaltului dentar, dar aceasta diferenta nu este remarcabila din punct de vedere statistic.

In orice caz, mamele ai caror copii au prezentat carii instalate precoce au inregistrat niveluri semnificativ scazute de vitamina D in timpul sarcinii, comparativ cu mamele copiilor fara carii.

Adaugata in: Jul 8, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 456

Stiri medicale recente

Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)
Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...

Citeste stirea completa »


Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...

Citeste stirea completa »


Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...

Citeste stirea completa »


O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...

Citeste stirea completa »


Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...

Citeste stirea completa »