Administrarea de acid folic in timpul sarcinii nu prezinta efecte nocive
Administrarea de suplimente cu acid folic pe perioada sarcinii nu creste numarul de nou-nascuti cu mutatii cu potential nociv, mutatii localizate la nivelul unei gene cu rol in metabolizarea folatilor, arata cercetari recente.
Studiul a fost determinat de un raport anterior al cercetatorilor din Spania, care sugera faptul ca suplimentarea alimentatiei cu acid folic pe perioada sarcinii poate potenta, la nivelul embrionilor, mutatii ale unei gene cunoscute ca MTHFR, explica echipa de cercetatori.
"Un semnal de alarma destul de serios, tras cu privire la administrarea suplimentara de acid folic la femeile gravide nu reprezinta totusi un motiv real de ingrijorare", a afirmat pentru Reuters Health dr. Paul Haggarty de la Rowett Research Institute, Aberdeen, Marea Britanie.
"Femeile ar trebui sa continue sa respecte prescrierea de suplimente cu acid folic, in scopul reducerii riscului de instalare a diferite situatii patologice foarte grave, cauzate de defecte de dezvoltare a tubului neural", a adaugat el.
Haggarty si colaboratorii sai au analizat genotipurile MTHFR ale mamelor si copiilor inainte si dupa urmarea recomandarii de suplimentare a dietei cu acid folic, pe perioada sarcinii.
Cercetatorii nu au identificat diferente majore la mame si copii in ceea ce priveste frecventa celor 5 tipuri de mutatii MTHFR studiate inainte si dupa admnistrarea suplimentara de acid folic.
"Descoperirea care a stat la originea studiului a fost o idee atat de interesanta incat a fost larg citata in jurnale de calitate superioara, fara a se pune deloc la indoiala veridicitatea acesteia" , a spus Haggarty, "Exista metode subtile prin care acidul folic poate actiona in sensul influentarii dezvoltarii embrionare si afectarii starii de sanatate pe termen lung…dar aceasta este doar o speculatie".
Haggarty a concluzionat "Cunoastem faptul ca folosirea acidului folic prezinta un beneficiu net, in sensul reducerii riscului de defect al tubului neural si acest beneficiu nu ar trebui inlaturat decat in momentul in care vom detine date solide care sa verifice faptul ca suplimentarea cu acid folic atrage dupa sine situatii care pun sanatatea in pericol".
Adaugata in: Jul 3, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 922
Stiri medicale recente
Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...
Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...
Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...
O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...
Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...