Exercitiul fizic, improbabil sa atenueze migrenele

Efortul fizic pare a nu reduce atacurile migrenoase sau durata acestora, cu toate ca sunt considerate a putea atenua ca intensitate durerea de cap la persoanele care acuza frecvent migrene, conform unor studii recent publicate.

"Exercitiul fizic ca solutie impotriva migrenei este recomandat si incurajat in aproape orice carte de specialitate, in ghidurile adresate pacientilor sau pe paginile web despre migrena", au notat dr. Volcher Busch impreuna cu un colaborator de la Universitatea din Regensburg, Germania, in jurnalul Headache.

"Majoritatea acestor recomandari provin din credinte vechi sau studii observationale ramase in literatura si sustinand ipoteza ca exercitiul fizic poate reduce frecventa si severitatea migrenelor sau chiar sa le elimine complet".

Intr-un studiu de actualitate, oamenii de stiinta au cercetat daca recomandarile de a face efort fizic ca mijloc terapeutic pentru atenuarea migrenei sunt bazate pe date adecvate care sa se completeze cu strategia terapeutica moderna utilizata impotriva migrenei, care se bazeaza pe dovezi obtinute in urma cercetarilor. Aceasta sistematizare a inclus toate studiile valabile si raporturile de caz care au investigat rasunetul sportului, al exercitiului fizic asupra migrenei.

Un total de 8 studii si 4 raporturi de caz au fost incluse in aceasta analiza.Cercetatorii au raportat faptul ca majoritatea studiilor nu au gasit un efect benefic marcat al exercitiului fizic regulat asupra frecventei atacurilor migrenoase sau duratei acestora.Sase din studii au atestat o reducere in intensitate a durerii de cap.

"Din cauza a numeroase neconcordante metodologice(diagnostic incert, numar restrans de cazuri, lipsa informatiilor privind intensitatea durerii de cap inainte si dupa tratament, etc) efectul exercitiilor de tip aerobic asupra migrenei poate fi doar intuit in studiile reanalizate", au afirmat cercetatorii.

"Pentru recomandarea si pe viitor a exercitiului fizic pentru atenuarea migrenei, aceasta ar trebui bazata pe descoperiri de tipul criterii medicale si astfel, mai multe studii sunt categoric necesare".

Adaugata in: Jul 1, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 418

Stiri medicale recente

Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)
Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...

Citeste stirea completa »


Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...

Citeste stirea completa »


Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...

Citeste stirea completa »


O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...

Citeste stirea completa »


Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...

Citeste stirea completa »