Reducerea consumului de lichide atenueaza simptomele date de o vezica urinara hiperreactiva

Pentru persoanele cu vezica hiperreactiva, reducerea cu 25 de procente a aportului lichidian zilnic, poate imbunatati fundamental simptomatologia, dupa cum indica cercetari de ultima ora realizate in Anglia.

O vezica hiperactiva induce bolnavului nevoia de a urina frecvent, adesea stringenta. Infectiile de vezica urinara, cancerul vezical sau litiaza vezicala pot produce o simptomatologie similara, dupa cum a afirmat pentru Reuters Health dr. Hashim Hashim, unul din autorii studiului, asa ca caste afectiuni trebuie excluse inainte de a se pune diagnosticul de vezica urinara hiperrreactiva.

In timp ce pacientii cu aceasta afectiune sunt sfatuiti sa suprime aportul de lichide in scopul controlarii vezicii hiperactive, eficienta acestei abordari nu a fost complet elucidata., au afirmat dr. Hashim si dr. Paul Abrams de la spitalul Southmead din Bristol.Pe de alta parte, adauga ei, oamenii sunt sfatuiti sa consume lihide in cantitate mare pentru imbunatatirea starii de sanatate generala.

Pentru a investiga modul in care modificarile in ceea ce priveste aportul lichidian pot atenua simptomatologia indusa de o vezica hiperreactiva, cercetatorii au analizat 24 de persoane carora le-au impus diferite conditii: de a bea cu 25 procente mai putin decat normal, cu 50 de procente mai putin decat normal, cu 25 procente mai mult decat normal si cu 50 procente mai mult decat normal, urmand aceasta cura timp de 4 zile pe rand, alternand cu 2 zile de aport hidric normal.

Conforma raportului publicat in jurnalul medical BJU International, reducerea aportului hidric cu un sfert fata de normal a condus la o scadere cu 23 procente a frecventei de urinare, devenind cu 34 procente mai putin urgenta si o reducere cu 7 procente a mictiunilor nocturna. 83 de procente din subiectii participanti la studiu au afirmat ca reducerea aportului cu 25 de procente a fost cea mai benefica pentru ei.

Subiectii au intampinat dificultati la injumatatirea aportului lichidian zilnic. 4 persoane au prezentat senzatie de sete, 2 subiecti au prezentat cefalee la incercarea de injumatatire a ratiei in timp ce la renuntarea la un sfert din aport, o singura persoana a prezentat cefalee.

Cand participantii la studu au consumat mai mult cu 25 sau cu 50 procente fata de aportul normal, acestia au prezentat o crestere a frecventei mictiunilor.

Recomandarea standard de aport hidric pentru o persoana de 70 kg (150pounds), este de 1.6 litri, a afirmat Hashim, dar multe persoane nu iau in calcul ca fructele si legumele contin o cantitate substantiala de apa pentru aport, oamenii asigurandu-si intre 300 si 500 ml zilnic din alimente.

Persoanele cu vezica hiperrreactiva care consuma mai mult de 1 l lichid zilnic, ar trebui sa ia in calcul reducerea aportului cu 25 procente, dar nici un individ care consuma mai putin de 1l nu ar trebui sa recurga la aceasta limitare. Consumul a prea putine lichide conduce la formarea de urina concentrata, care poate sa aiba, deasemenea, un efect iritant asupra vezicii.

O alta solutie in controlarea unei vezici hiperrreactive este, a mai afirmat Hashim, utilizarea unui grafic de frecventa-volum, pentru masurarea frecventei mictiunilor si a volumului de urina excretat. Acest element poate conferi pacientului indicii asupra stadiului bolii sale si informatii obiective pentru orientare in sensul eficientei tratamentului urmat.

Adaugata in: Jun 25, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 950

Stiri medicale recente

Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)
Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...

Citeste stirea completa »


Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...

Citeste stirea completa »


Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...

Citeste stirea completa »


O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...

Citeste stirea completa »


Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...

Citeste stirea completa »