Abuzul de amfetamine corelat cu cresterea incidentei atacurilor de cord la persoanele tinere
Adultii tineri care consuma excesiv amfetamine prezinta un risc crescut de atac de cord, arata un studiu recent.
Cercetatorii texani care s-au ocupat de acest studiu, au concluzionat ca printre cele mai mult de 3 milioane de persoane cu varste intre 18 si 44 de ani, spitalizate in statul lor in perioada anilor 2000-2003, cei care consumau abuziv amfetamine au prezentat un risc cu 61 procente mai ridicat de a suferi un infarct miocardic, comparativ cu cei care nu consumau.
Mai mult, rata de atacuri de cord corelate cu consumul de amfetamine a crescut pana la 166 procente in intervalul de 4 ani in care s-a desfasurat studiul. Aceste date, corelandu-se cu o crestere de 4 procente a atacurilor de cord aparute pe fondul consumului de cocaina, dupa cum declara cercetatorii in jurnalul Drug and Alcohol Dependence.
"Majoritatea persoanelor nu sunt surprinse de faptul ca metamfetaminele si amfetaminele sunt nocive pentru sanatatea lor", dupa cum declara cercetatorul principal, dr. Arthur Westover.
"Dar principala noastra preocupare consta in aceea ca atacurile de cord in randul tinerilor sunt rare iar producerea unui astfel de eveniment este profund debilitanta sau chiar letala", a mai adaugat Westover, profesor-asistent de psihiatrie la Universitatea din Texas Southwestern Medical Center din Dallas.
Amfetaminele stimuleaza sistemul nervos central si unele sunt utilizate pentru tratarea deficientelor de atentie asociate tulburarilor de hiperreactivitate sau ADHD. Dar sunt, de asemenea utilizate ilegal, frecvent, o forma de amfetamina foarte potenta, metamfetamina, fiind considerata o problema ce ia proportii tot mai mari in multe state americane.
Cazurile de atacuri de cord survenite la persoane tinere au fost inca dinainte linkate cu consumul de amfetamine, dar studiul de fata pare a fi prima estimare la o scara larga a acestei probleme, din punct de vedere epidemiologic.
Westover si colegii sai au utilizat o baza de date la nivel national pentru a examina datele a mai mult de 3.1 milioane de persoane internate, cu varste cuprinse intre 18 si 44 de ani, in perioada 2000-2003. In total, 11.011 din acesti pacienti (0,35 procente) au fost tratati pentru atac de cord.
Baza de date continea si informatii legate de consumul pacientului de diferite substante. S-a concluzionat ca pacientii cu abuz de amfetamine sau dependenta fata de aceasta substanta au prezentat un risc sporit de atac de cord.
La persoanele care prezinta deja placa ateromatoasa la nivelul arterelor, amfetaminele pot determina ruperea acestei placi cu atac de cord consecutiv.
Pe langa riscul individual la consumul de amfetamine, Wetover mai afirma ca "suntem ingrijorati in privinta incidentei crescute a atacurilor de cord relationate cu consumul de amfetamine".
"Preferam sa tragem semnalul de alarma acum si nu mai tarziu", a adaugat el "si sa speram ca putem scadea numarul de persoane care sufera un atac de cord relationat cu abuzul de amfetamine".
Adaugata in: Jun 24, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 723
Stiri medicale recente
Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...
Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...
Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...
O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...
Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...