Dieta mediteraneana adoptata in timpul sarcinii poate atenua alergiile
Femeile care urmeaza o dieta mediteraneana pe durata sarcinii pot preveni instalarea astmului sau a altor tipuri de alergii ale copilului, dupa cum sugereaza un studio de ultima ora.
Traditionala dieta mediteraneana e bazata pe consumul de alimente vegetale,- legume, fructe, produse de panificatie obtinute din cereale integrale, alte vegetale si nuci –dar si ulei de masline si peste.
Exista studii care releva faptul ca acest principiu de alimentatie ar diminua riscul copiilor de a prezenta simptome astmatice sau de alergii ale pielii sau nazale.Dar nu este complet elucidat modul in care femeile pot influenta viitoarele potentiale alergii ale copilului, prin adoptarea unei diete mediteraneene in perioada sarcinii.
Pentru studiul in discutie, echipa de cercetare condusa de dr. Leda Chatzi de la Universitatea din Creta, Grecia au urmarit un grup de perechi de 460 de mame si copii, pe toata perioada cuprinsa intre sarcina si pana la implinirea varstei de 6 ani a copilului.
"Copiii cu scor scazut au prezentat un risc mai mare de instalare a astmului sau a altor tipuri de alergii comparativ cu cei evaluati initial cu un scor ridicat", a afirmat Chatzi pentru Reuters Health.
De exemplu, ea si colegii sai au raportat pentru jurnalul Thorax, faptul ca acei copii a caror mame au consumat 8 sau mai multe portii de vegetale pe saptamana in timpul sarcinii au fost mai putin susceptibili sa dezvolte wheezing persistent. Acelasi lucru aplicandu-se si in cazul copiilor a caror mame au consumat 3 sau mai multe mese cu peste intr-o saptamana.
Traditionala dieta mediteraneana este bogata in antioxidanti si acizi omega-3 sanatosi, din peste, care impreuna pot actiona in sensul ca ar avea rasunet asupra dezvoltarii fetale, scazand riscul copilului de a dezvolta boli alergice, in timp.
Studii ulterioare sunt necesitate pentru o mai buna intelegere a mecanismului biologic de actiune, au afirmat Chatzi si colaboratorii sai.
Adaugata in: Jun 20, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 143
Stiri medicale recente
Inhalarea unui zahar ajuta la curatarea plamanilor in fibroza chistica (Jul 25, 2008)Inhalarea unui zahar numit mannitol imbunatateste functionalitatea pulmonara la pacientii cu fibroza chistica, o maladie genetica severa caracterizata prin prezenta unor secretii mucoase atat cu localizare pulmonara cat si la nivelul altor organe, potrivit unui raport...
Depresia e conectata cu primul atac cerebral la persoanele in varsta (Jul 24, 2008)
Rezultatele unui studiu publicat in cel mai recent numar al revistei Stroke sugereaza existenta unei asocieri intre depresie si un risc ridicat de a inregistra un atac cerebral la persoanele in varsta. "A fost deja mentionat faptul ca depresia succede un atac cerebral...
Medicatia anti-HIV poate juca un rol profilactic la barbatii incadrati in categoria de risc inalt (Jul 23, 2008)
Cercetatorii din Africa de Sud si din alte zone investigheaza ipoteza conform careia administrarea zilnica de medicamente folosite in tratarea sindromului de imunodeficienta dobandita (SIDA) ar putea preveni infectia cu HIV in randul barbatilor cu risc crescut-bisexuali...
Genele interactioneaza cu hormonii producand deteriorarea gandirii (Jul 23, 2008)
O variatie a unei gene numita apolipoproteina E (APOE) influenteaza modul in care hormonul relationat la stress, cortizolul, influenteaza gandirea sau abilitatile “cognitive” la adultii in varsta, potrivit unui raport publicat in American Journal of Psychiatry. In mod...
Deteriorarea capacitatii de memorare afecteaza auzul (Jul 22, 2008)
Descoperirile unui studiu recent sugereaza faptul ca si o pierdere redusa a memoriei afecteaza consecutiv auzul prin deteriorarea "functiei auditive centrale". Cand functia auditiva centrala este afectata, pacientii de confrunta cu dificultati auditive in momentul in...