Un stil de viata sanatos atrage dupa sine modificari genetice - studiu

Asumarea unor schimbari asupra stilului de viata, precum o dieta sanatoasa si mai mult exercitiu fizic , nu duce doar la instalarea unei stari fizice mai bune , ci si la modificari majore la nivel genetic, au afirmat cercetatorii americani luni.

Intr-un studiu restrans, cercetatorii au inclus 30 de barbati cu cancer de prostata, o forma mai putin periculoasa, care s-au pronuntat impotriva terapiei medicale conventionale de genul interventiilor chirurgicale sau radioterapiei sau terapiei hormonale.

Barbatii au fost supusi pe o perioada de 3 luni la schimbari majore in ceea ce priveste stilul de viata, care a inclus consumul de cantitati crescute de fructe, legume, cereale integrale, produse din soia, exercitii fizice moderate precum mersul pe jos timp de o jumatate de ora zilnic si o ora zilnic de terapie antistress prin meditatie.

Cum era de asteptat, acestia au slabit, au inregistrat valori scazute ale tensiunii arteriale si au inregistrat si o imbunatatire a starii de sanatate generala. Dar cercetatorii au constatat modificari majore observate prin compararea a 2 probe biopsie de prostata recoltate inainte si dupa cura.

Dupa cele 3 luni, barbatii au inregistrat modificari in functionalitatea a 500 de gene-incluzand 48 de gene care au fost activate si 453, inactivate.

Activitatea in randul genelor cu rol in preventia bolilor a fost potentata, in timp ce activitatea unor gene care induc dezvoltarea unor boli, printre care se numara si cancerul de prostata si cel de san, a fost diminuata pana la disparitie, conform studiului publicat in jurnalul Procedings of the National Academy of Sciences.

Experimentul a fost condus de dr. Dean Ornish, seful Preventing Medicine Research Institute din Sausalito, California, si un binecunoscut militant pentru modificarile benefice asupra stilului de viata.

"Este o descoperire foarte interesanta deoarece frecvent oamenii spun: Eh,asa imi este materialul genetic, ce pot face? Ei bine, se pare ca putem face foarte multe in acest sens." a afirmat Ornish, care este implicat si in cadrul Universitatii din California, San Francisco, intr-un interviu acordat telefonic.

"Asadar, in doar 3 luni imi pot schimba sute de gene doar avand grija ce mananc si cum traiesc? Asta suna foarte tentant" a mai afirmat Ornish. "Implicatiile studiului nostru nu se limiteaza la barbatii cu cancer de prostata."

Ornish a mai spus ca barbatii au evitat aderarea la o terapie medicala conventionala din motive independente de acest studiu.Dar prin luarea acestei decizii, ei au permis cercetatorilor sa analizeze biopsii de la pacienti cu cancer inainte si dupa insusirea unor schimbari in stilul de viata.

"Ne-au oferit ocazia de a avea o motivatie etica pentru recoltarea repetata a probelor bioptice la o perioada atat de scurta de 3 luni pentru ca ei oricum trebuie sa vada modificarile clinice aparute (in ceea ce priveste cancerul de prostata)", a spus Ornish.

Adaugata in: Jun 17, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 600

Stiri medicale recente

Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...

Citeste stirea completa »


Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...

Citeste stirea completa »


O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...

Citeste stirea completa »


Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...

Citeste stirea completa »


Activitatile sociale recreative protejeaza impotriva dementei (Jan 23, 2009)
A-ti metine programul incarcat cu diverse activitati sociale placute te poate proteja impotriva dementei, au afirmat oamenii de stiinta luni. Persoanele active din punct de vedere social si cu un tonus mental bun au prezentat un risc cu 50 procente mai scazut de a...

Citeste stirea completa »