Tulburarile de alimentatie ale adolescentilor sunt cauzate de anxietate

Simptomele tulburarilor de alimentatie sunt in majoritatea cazurilor temporare in randul adolescentilor, conform concluziilor raportate in urma unui studiu desfasurat in Finlanda. In orice caz, in randul tinerilor la care aceste tulburari sunt persistente sau recurente, anxietatea pare a fi factorul de substrat.

Tinerii care nu isi rezolva singuri aceste probleme par a asocia multe alte tulburari mentale si fizice, demonstreaza acest studiu."In orice caz, nu dorim sa se creada ca ceea ce am descoperit noi ar avea insemnatatea de 'sa asteptam si sa vedem ce se intampla' ca o solutie viabila de abordare a adolescentilor care raporteaza tulburari alimentare fara alte probleme asociate", a afirmat Lea Hautala de la Universitatea din Turko, impreuna cu colegii sai, ridicand un semnal de alarma in Journal of Advanced Nursing.

In culturile vestice, noteaza Hautala si colaboratorii sai, tulburarile alimentare sunt relativ des intalnite in randul adolescentilor.Simptomele acestor tulburari persista in medie 1 pana la 2 ani in cazul a 50 pana la 60 de procente din adolescenti, in timp ce 1 din 10 adolescenti care prezinta astfel de simptome va dezvolta o tulburare de alimentatie, boala ce va persista si la maturitate.

Oamenii de stiinta au cercetat 572 de baieti si fete cu varste cuprinse intre 15 si 17 ani, timp de 1 an, pentru a incerca evidentierea anumitor factori care ar putea identifica indivizii susceptibili sa dezvolte pe viitor un asemenea tip de tulburare care sa dureze in timp. S-a realizat o contorizare la inceputul studiului si la 1 an dupa acest moment.

La prima vedere, 13 procente din participantii la studiu au raportat simptome de dezechilibre alimentare la prima sau cea de-a doua contorizare, in timp ce 5 procente au prezentat acest tip de simptome la ambele contorizari.In timp ce de 5 ori mai multe fete decat baieti au prezentat aceste simptome persistente, procentul de baieti care a prezentat o singura data in timp aceste simptome a fost mult mai mare, de doar 2 ori mai multe fete decat baieti.

Studentii carea au raportat aceasta simptomatologie cu ocazia ambelor contorizari se considera a fi mai susceptibili sa asocieze alte tulburari psihice sau fizice.

Anxietatea a fost singurul factor capabil sa prezica, independent, posibilitatea instalarii unor dezechilibre alimentare persistente in timp; indivizii cu simptome de tulburare de alimentatie si catalogati ca anxiosi la prima contorizare, de la inceputul studiului, au fost de 20 ori mai susceptibili sa prezinte aceleasi simptome si la un an dupa.

"Descoperirea noastra sugereaza ca un mod de alimentatie dezechilibrat nu apare independent, ci ca o urmare a unei stari preexistente de suferinta a organismului" au afirmat Hautala si echipa sa "Mai precis, in cazul adolescentilor cu tulburari psihice sau multiple acuze fizice, ar trebui urmarit un dezechilibru de ordin alimentar".

Toti adolescentii care prezinta simptome de tulburare de alimentatie, adauga cercetatorii, ar trebui urmariti chiar daca prezinta sau nu alte tulburari asociate, de ordin fizic sau psihic.

Adaugata in: Jun 13, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 721

Stiri medicale recente

Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)
Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...

Citeste stirea completa »


Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...

Citeste stirea completa »


Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...

Citeste stirea completa »


O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...

Citeste stirea completa »


Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...

Citeste stirea completa »