Bauturile racoritoare necarbogazoase nu reprezinta o solutie optima in reechilibrarea hidro-electrolitica a copilului

In ciuda a ceea ce ati fost sfatuiti de matusi sau vecini, nu exista nicio dovada care sa sustina faptul ca sucul combate deshidratarea la copiii cu varsaturi si diaree, conform cercetatorilor.

Varsaturile si diareea au potential ridicat de risc la copiii mici, deoarece acestia se deshidrateaza rapid. Pentru a combate deshidratarea, medicii recomanda frecvent rehidratarea cu solutii orale - bauturi precum Pedialyte sau Infalyte, care inlocuiesc nu numai pierderile lichidiene dar si pe cele electrolitice - precum sodiul si potasiul.

Exista o credinta veche conform careia "sucurile ar fi o optiune eficienta", a afirmat dr. Ashley Reece, de la Spitalul General Watford din Anglia. In cabinetul sau de urgente, multi parinti au recunoscut ca au fost sfatuiti de catre un vecin sau de rude sa recurga la administrarea de sucuri, a declarat Reece pentru Reuters Health. Drept consecinta, Reece si colega sa Michelle Jacobs au decis sa cerceteze orice dovada care ar putea verifica aceasta teorie.

In literatura medicala au gasit un singur trial clinic care compara efectele folosirii de solutii rehidratante orale cu cele obtinute prin folosirea altor lichide, inclusiv a bauturilor racoritoare. In orice caz, au gasit doar un abstract, sau un scurt rezumat, al studiului si nu intregul raport - ceea ce a facut imposibila concluzionarea in urma ultimelor elemente aflate.

Au existat, totusi, o serie de studii de studii biochimice care au analizat compozitia diferitelor sucuri si solutii de rehidratare orala, a spus Reece.Aceste studii, a explicat el, arata ca sucurile au in mod caracteristic o concentratie scazuta de sodiu si potasiu si mult prea mult zahar, ceea ce poate chiar agrava diareea.

Reece si Jacobs au raportat concluziile lor in "Archives of Disease in Childhood". Esential, conform lui Reece, este ca sucul - indiferent ca este cu sau fara acid-este o metoda inadecvata de amentine un nivel de hidratare optim in cazul unui copil bolnav.

El a observat ca unii copii pot refuza ingestia solutiilor de rehidratare din cauza gustului sarat, adesea neplacut al acestora. Astfel, o modalitate de a le face mai usor de acceptat, noteaza el, este ca acestea sa fie administrate in mai multe doze mai mici, care sunt preferabile unei doze mari, unice.

Adaugata in: Jun 4, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 503

Stiri medicale recente

Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)
Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...

Citeste stirea completa »


Scaderea ponderala reduce incontinenta urinara la femei (Jan 29, 2009)
Rezultatele unui studiu recent sugereaza faptul ca o imbunatatire a continentei urinare este unul din beneficiile pe care femeile supraponderale si obeze se pot astepta sa-l inregistreze odata cu scaderea in greutate. Primele raporturi publicate au indicat obezitatea...

Citeste stirea completa »


Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei (Jan 28, 2009)
Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente...

Citeste stirea completa »


O proteina recent studiata poate determina aparitia cancerului mamar (Jan 27, 2009)
Oamenii de stiinta canadieni au identificat o noua proteina denumita ARF 1 care se pare ca ar juca un rol esential in aparitia cancerului de san, potrivit unui raport publicat in The Journal of Biological Chemistry. Echipa de cercetatori participanta la acest studiu...

Citeste stirea completa »


Copiii mai independenti sunt si mai activi fizic (Jan 26, 2009)
Copiii ai caror parinti le ofera o posibilitate mai mare de a se desfasura pe cont propriu sunt si mai activi din punct de vedere fizic, potrivit unui recent studiu englez. Parintii par a fi din ce in ce mai putin dispusi sa le ofere copiilor lor acest tip de...

Citeste stirea completa »