Dieta mediteraneana poate duce, de asemenea, la prevenirea diabetului zaharat

Londra (Reuters) - O dieta mediteraneana bogata in fructe si legume - deja recunoscuta pentru rolul sau de protejare impotriva afectiunilor cardiace - se pare ca ajuta la prevenirea diabetului zaharat, au afirmat cercetatorii spanioli.

Studiul, publicat in British Medical Journal, a aratat ca persoanele care au respectat intocmai dieta, au fost cu 83% mai putin susceptibile de a dezvolta diabet zaharat de tip 2, in comparatie cu cei care nu au tinut aceasta dieta. "Noutatea consta in aceea ca am avut capacitatea de a evalua adeziunea la o dieta mediteraneana si incidenta diabetului in randul oamenilor initial sanatosi", a afirmat Miguel Martinez-Gonzalez, epidemiolog la Universitatea din Navarra, Spania, cel care a condus cercetarea "Nu ne asteptam la o asemenea diminuare". Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca circa 180 milioane de oameni din lumea intreaga sufera de diabet zaharat - numar ce este foarte probabil sa se dubleze pana in 2030, pe masura ce tot mai multe popoare adopta stilul de viata vestic.

Tipul 2 de diabet reprezinta circa 90% din totalitatea cazurilor si este intim conectat cu obezitatea si problemele cardiace. Aceasta afectiune ar fi incriminata pentru producerea a aproximativ 6% din totalitatea deceselor la nivel global.

Pentru studiul in discutie, cercetatorii spanioli au recrutat 13.000 de fost studenti ai universitatii, cu o medie de varsta de 38 ani, fara antecedente de diabet. Le-au monitorizat obiceiurile alimentare si starea de sanatate pe o perioada medie de 4 ani. Voluntarii au completat initial si un chestionar legat de alimentatie, pentru evaluarea tipurilor de mancare ingerate in general. Lista includea intrebari despre utilizarea grasimilor si uleiurilor, metode de preparare si utilizarea de suplimente alimentare.

Oamenii care au urmat cu strictete o dieta de tip mediteranean, bogata in alimente vegetale, peste si grasimi benefice precum uleiul de masline, si saraca in carne rosie, produse lactate si alcool, au avut un risc mai mic de instalare a diabetului. Doar aproximativ 40 de oameni din experiment au dezvoltat diabet, dar Martinez-Gonzalez a completat, intr-un interviu telefonic, ca este nevoie de continuarea studiului pentru efectul benefic al dietei. Dar faptul ca efectul benefic se pare ca s-a inregistrat si la persoanele in varsta, fumatori si voluntari cu un istoric familial de diabet - un grup predispus la aceasta boala - arata ca dieta functioneaza, a mai afirmat Martinez-Gonzalez in interviul acordat telefonic. "Acesti subiecti cu risc crescut , cu o complianta mai buna la dieta, au prezentat, in orice caz, un risc diminuat de instalare a diabetului, aceasta sugerand ca dieta ar putea avea un potential esential in profilaxia acestei boli", au declarat cercetatorii

Adaugata in: Jun 3, 2008 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 84

Stiri medicale recente

Inhalarea unui zahar ajuta la curatarea plamanilor in fibroza chistica (Jul 25, 2008)
Inhalarea unui zahar numit mannitol imbunatateste functionalitatea pulmonara la pacientii cu fibroza chistica, o maladie genetica severa caracterizata prin prezenta unor secretii mucoase atat cu localizare pulmonara cat si la nivelul altor organe, potrivit unui raport...

Citeste stirea completa »


Depresia e conectata cu primul atac cerebral la persoanele in varsta (Jul 24, 2008)
Rezultatele unui studiu publicat in cel mai recent numar al revistei Stroke sugereaza existenta unei asocieri intre depresie si un risc ridicat de a inregistra un atac cerebral la persoanele in varsta. "A fost deja mentionat faptul ca depresia succede un atac cerebral...

Citeste stirea completa »


Medicatia anti-HIV poate juca un rol profilactic la barbatii incadrati in categoria de risc inalt (Jul 23, 2008)
Cercetatorii din Africa de Sud si din alte zone investigheaza ipoteza conform careia administrarea zilnica de medicamente folosite in tratarea sindromului de imunodeficienta dobandita (SIDA) ar putea preveni infectia cu HIV in randul barbatilor cu risc crescut-bisexuali...

Citeste stirea completa »


Genele interactioneaza cu hormonii producand deteriorarea gandirii (Jul 23, 2008)
O variatie a unei gene numita apolipoproteina E (APOE) influenteaza modul in care hormonul relationat la stress, cortizolul, influenteaza gandirea sau abilitatile “cognitive” la adultii in varsta, potrivit unui raport publicat in American Journal of Psychiatry. In mod...

Citeste stirea completa »


Deteriorarea capacitatii de memorare afecteaza auzul (Jul 22, 2008)
Descoperirile unui studiu recent sugereaza faptul ca si o pierdere redusa a memoriei afecteaza consecutiv auzul prin deteriorarea "functiei auditive centrale". Cand functia auditiva centrala este afectata, pacientii de confrunta cu dificultati auditive in momentul in...

Citeste stirea completa »